غزنی-شمار-گردشگران-در-این-ولایت-افزایش-یافته-است 

‏ریاست اطلاعات و فرهنگ ‎غزنی می‌گوید، پس از حاکمیت امارت اسلامی، صنعت گردشگری در این ولایت افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ به گفته این ریاست، از آغاز سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲۹۳ گردشگر خارجی به‌شمول خانم‌ها از کشورهای آسیایی و اروپایی به این ولایت سفر کرده است.

این در حال است که وزارت اطلاعات و فرهنگ ا.ا در هرات می‌گویند که شکاری گردشگران خارجی در این ولایت افزایش پیدا کرده است و این نشانه امنیت و صلح در افغانستان است.
چندی قبل ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات اعلام کرده بود که ۱۰  تن گردشگران از کشورهای مختلف به ولایت هرات جهت بازدید از آبدات تاریخی، تفریحی و سیاحتی به این ولایت آمده‌اند.
بر اساس خبرنامه اداره ملی احصائیه و معلومات، این اداره می‌گوید ارقام ثبت‌شده نشان‌دهنده آن است که در ماه دلو سال روان به‌شمول ۳۳ تن از طبقه اناث، ۱ هزار و ۸۳۵ تن وارد کشور شده و ۱ هزار و ۵۰۹ تن دیگر که ۱۵ تن آن از طبقه اناث بوده‌اند، از کشور خارج شده‌اند
با این حال، اداره ملی احصاییه و معلومات امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که طی یک ماه ورود و خروج بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ اتباع خارجی را ثبت کرده است. 
این اداره می‌گوید که براساس ارقام ثبت‌شده بیش‌ترین ورود و خروج اتباع خارجی از طریق بندر ولایت نیمروز، بندرها و میدان هوایی هرات، بندر تورخم و بندر حیرتان صورت گرفته است.

غزنی: شمار گردشگران در این ولایت افزایش یافته است 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد